Köpvillkor

 

Läs igenom dessa köpvillkor innan du beställer.

 

Då du gjort en beställning ger du ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter genom att införa dem i vårt kundregister. Gaze lämnar inte ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse i vårt kundregister. Kontakta i så fall kundservice.

 

När du gör en beställning har du accepterat dessa köp- och leveransvillkor.

 

Priser

Alla priser i svenska kronor SEK inklusive moms, exkl. fraktavgifter.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering.

 

Frakt

 

Fraktkostnaden varierar beroende på produkt. Se produktsidan för mer information.

 

Orderbekräftelse

Vid beställning på vår hemsida skickas orderbekräftelse till den emailadress du angett. Vid andra beställningssätt skickas orderbekräftelse vid önskemål. Meddela oss vid din beställning.

 

Leverans

 

Om paketet/brevet är för stort för din brevlåda får du en avisering om var du hämtar paketet hos närmsta ombud eller på terminal. Har du valt hemleverans av cykel blir du kontaktad av fraktbolaget som kommer överens med dig när det passar för leverans.


Leveranstid

Leveranstiden på artiklarna varierar beroende på leverantör samt eventuell profilering. Vi meddelar er leveranstid snarast möjligt. Produkter i lager levereras normalt inom 3-4 arbetsdagar. Bråttom? Kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att du ska få dina varor snabbt.

 

Betalningssätt & säkerhet


Alla order levereras mot betalning med VISA, Mastercard eller genom internetbankerna. Vi använder oss av Paysons betallösning för din säkerhet och enkelhet. Läs mer här

 

Förskottsbetalning gäller om inte annat anges. Möjlighet till uthämtning på Odinsgatan 9, kortbetalning eller kontant.

 

Resurs Bank kan erbjuda dig delbetalning på Gaze-Bike efter godkänd kreditprövning. Väljer du detta alternativ kommer du få hem handlingar att skriva under och kommer själv få välja mellan olika alternativ hur du vill lägga upp delbetalningen. Vid detta val behöver vi en vidimerad kopia av ditt körkort, pass eller ID-kort sänt till oss per brev eller e-mail innan vi skickar handlingarna till dig.

 

Vi erbjuder alla våra kunder möjligheten att handla med Payson-garanti, ett system som garanterar din säkerhet vid e-handel. Paysongarantin kan du läsa mer om här. Om du vill handla med Payson-garanti måste du meddela det vid beställning. Då tillkommer en avgift på 5 procent av orderbeloppet, dock minst 10 kr och max 500 kr.


Avbeställning/ returrätt

Avbeställning av en order kan endast ske inom 24 timmar efter det att ni gjort er beställning. Detta gör ni lämpligast på telefon 031-80 65 35 alt. email info@gazeinc.com.

I enlighet med distanshandelslagen har du rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom fjorton (14) dagar från leverans. Meddelandet skall ske per e-post till vår kundtjänst, info@gazeinc.com. Meddelandet skall innehålla följande information; kundnummer, ordernummer samt artikelnamn på de produkter som du vill returnera. Vår kundtjänst tar emot din ångerrättsförfrågan och ger dig en returadress.

 

De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning. Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

 

Specialbeställda/profilerade produkter tas EJ i retur.

 

Transportskada/ felleverans

Kontrollera direkt vid mottagandet av varorna, att ingenting är skadat och att antalet kolli stämmer. Skulle varorna vara skadade, gör en skriftlig reklamation till oss på vår e-mail info@gazeinc.com inom 10 dagar. Beskriv noggrant vad som är felaktigt. Vår kundtjänst tar emot din felanmälan och ger dig en returadress. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs så får du en ny vara.

 

Är varan fellevererad skall den returneras i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning så skickar vi dig den vara du egentligen skulle ha fått.

 

Transportskador som uppkommit av fraktbolag anmäls direkt till fraktbolaget som lämnat ut varorna, samt på e-post till oss på info@gazeinc.com. Beskriv skadan skriftligt på fraktsedeln!

 

Vi strävar efter att följa Konsumentverkets (www.konsumentverket.se) regler för internethandel. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Garanti

 

Vi lämnar ett års fabriksgaranti. Bekräfta alltid med oss först för att få ditt garantiärende godkänt. Garantiärenden löses i Sverige och gäller fabrikationsfel, inte normalt slitage eller felaktig hantering, samt förutsätter att skötselråden uppfyllts.

 

Outlösta paket


Outlösta brev/ paket,  brev/ paket som skickats "åter avsändare", eller som inte kan levereras till den adress som uppgivits, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för de kostnader som uppkommer för oss i samband med detta.

 

Force Majeure

 

I händelse av krig, krigsliknande händelser, naturkatastrof, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter eller liknande händelser som legat utom gazeinc.com's kontroll, skall gazeinc.com befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

 

Åldersgräns

 

Är du under 18 år behöver du målsmans tillstånd för att handla från oss.

 

 

  • Med reservation för ev. tryckfel och slutsålda eller utgående produkter.